من معمولاً با توجه به رشته تحصیلی‌ام (فرهنگ و ارتباطات) و علاقه شخصی‌‌ام فیلم‌های زیادی را می‌بینم اما به جایی رسیدم که صرف فیلم دیدن من را راضی نمی‌کرد. فیلم ببینیم که چه بشود؟ وقت بگذرانیم و بیکار نباشیم؟ اگرچه هیچ وقت انگیزه من از دیدن فیلم در پر کردن وقت و سرگرمی خلاصه نشده و همیشه نیم‌نگاهی به مسائل دیگر نظیر نقد و محتوای فیلم‌ها داشته‌ام اما نیاز بود که خیلی جدی‌تر و با برنامه‌تر به کندوکاو فیلم‌هایی که می‌بینم بپردازم و از آن‌ها بنویسم اول برای خودم که یاد بگیرم، تمرین نویسندگی کنم، نقادی کنم و آنچه دیده‌ام و دریافت کرده‌ام را مکتوب کنم تا در حافظه‌ام بماند و چنانچه روزی نیاز شد به آن دسترسی داشته باشم. دوم برای شما تا شاید به کارتان بیاید و هدفمند فیلم ببینید. لذا ان شاالله از این پس هر فیلمی که دیدم را معرفی و قدری کندوکاو می‌کنم و چنانچه فیلم خوبی بود حتماً دیدنش را به شما نیز پیشنهاد می‌کنم و اگر فرصتی دست داد به فیلم‌هایی که پیش از این دیده ام نیز خواهم پرداخت. نکته‌ای که شایان ذکر است این مطلب است که آنچه من می‌خواهم تحت عنوان نقد بیان کنم از جنس نقد تحلیلی خواهد بود به این معنا که به زمینه‌های فرهنگی، تاریخی، اجتماعی، جامعه‌شناسی و... در فیلم‌ها و شناخت معناهای نهفته در متن و نظام نشانه‌ای آن خواهم پرداخت. و نقد ساختاری و اینکه فیلم‌ساز چگونه به بیان موضوع مورد نظر خویش پرداخته و مسائلی نظیر اینکه آیا جاگیری دوربین صحیح است یا خیر؟ نورپردازی فیلم چگونه است و... بماند برای اهل فن و کارشناسان این مسائل که سواد این کار را دارند. امید که این قلم زنی به کار آید.