Image result for ‫آیو‬‎

وقتی داشتم مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر را به طور زنده از تلویزیون اینترنتی آیو می دیدم نکته ای نظرم را جلب کرد و آن این است که متأسفانه این شبکه ها و فعالیت هایی نظیر این خیلی سریع به دنبال کسب سود و پول گرفتن از مخاطب هستند و حداکثر کاری که برای جذب مخاطب انجام می دهند دادن یک ماه اشتراک رایگان است اما آیا این واقعاً کافی است؟! در بهترین شرایط این وضع ایجاد می شود که مخاطب یک ماه از این اشتراک و امکان استفاده می کند و بعد آن را کنار می گذارد و به کلی فراموش می کند. مارک زاکربرگ مؤسس فیسبوک وقتی آن را خلق کرد علی رغم توصیه برخی دوستانش مبنی بر اینکه آن را پولی کند و حق اشتراک بگیرد، این کار را نکرد چرا که به خوبی می دانست انجام این کار توأم خواهد شد با توقف و یا حتی کاهش کاربران فیسبوک و همین مطلب فیسبوک را جهانی کرد حال مدیران خصوصی و دولتی ما چگونه می خواهند با این نگاه و استراتژی که دارند فعالیت های خود را سرپا نگهدارند و آن را توسعه دهند خدا می داند. ای کاش حداقل نگاهی به نمونه های موفق داخلی نظیر آپارات می کردند تا شاید متوجه اشکال کار خود می شدند.