گاهی اوقات ممکن است با مشکل وصل نشدن مرورگر اینترنت اکسپلورر (IE)
(باز نشدن سایتهای اینترنتی) مواجه شوید. یکی از دلایل اصلی این مشکل
استفاده از نرمافزارهای فیلترشکن است که با مرورگر اینترنت
اکسپلورر کار میکنند و تنظیمات پروکسی را روی این مرورگر اعمال میکنند. در ادامه مطلب با پیسیترفند همراه باشید تا با روشهای حل این مشکل آشنا شوید.
ابتدا باید مطمئن شوید که مودم هیچ مشکلی ندارد. پس از اطمینان از مودم، در مرحله بعد باید از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید چون این مرورگر دارای پروکسی سرور مستقلی است. با توجه به توضیحات ارائه شده در این مطلب، در فایرفاکس در تنظیمات پروکسی، گزینه No Proxy را تیک بزنید و بررسی کنید که به اینترنت دسترسی دارید یا نه؟
اگر در
مرورگر فایرفاکس به اینترنت دسترسی دارید بنابراین علت وصل نشدن اینترنت
اکسپلورر، تغییرات ناخواسته در تنظیمات پروکسی آن میباشد. برای حل این
مشکل روشهای زیر را بررسی کنید.
روش ۱) باز و بسته کردن فیلترشکن:
در
هنگام بستن ف.ی.ل.ت.ر-ش.ک.ن، حتما از گزینه Exit موجود در نرمافزار
استفاده کنید (از دکمه Close استفاده نکنید). پس از کلیک روی دکمه Exit، در
ادامه نرمافزار از شما میپرسد که آیا میخواهید IE هم بسته شود که شما
باید یا تیک مربوط به بستن IE را بزنید یا اینکه روی گزینه Close opened
application کلیک کنید تا IE نیز بسته شود.
روش ۲) اصلاح تنظیمات IE:
روش ۲) اصلاح تنظیمات IE:
در
مرورگر IE، از دکمه Tools روی گزینه Internet options کلیک کنید و سپس در
کادر باز شده پس از انتخاب تب Connections روی دکمه Settings کلیک کنید. در
کادر باز شده تیک گزینه Use a proxy server for this connection را
بردارید. اما میتوانید برای اطمینان بیشتر اعداد قسمت Address و Port را
پاک کنید و پس از برداشتن تیک این قسمت روی Ok کلیک کنید.
در
تب Connections پس از کلیک روی دکمه LAN Settings در کادر باز شده در بخش
Use a proxy server for for your LAN اعداد قسمت Address و Port را پاک
کنید و تیک این قسمت را بردارید و Ok کنید.
اگر مشکل حل نشد در هر دو پنجره Settings و LAN Settings گزینه Automatically detect setting را تیک بزنید و Ok کنید.
روش ۳) ریست تنظیمات IE
اگر با انجام دو روش فوق مشکلتان حل نشد گزینه آخر ریست تنظیمات IE به حالت اولیه است. برای آشنایی با روش انجام اینکار به اینجا مراجعه کنید.