کتاب کاربرد اینترنت و رایانه در مدیریت  جلد اول: راهبردهای جستجو در پژوهش‌های مدیریت

منبع درسی کلاس‌های کاربرد کامپیوتر در مدیریت و رشته‌های مختلف علوم اجتماعی

کتاب کاربرد اینترنت و رایانه در مدیریت، تازه ترین کتابی است که خوانده ام. این کتاب برای تمامی افراد پژوهشگر و محقق و به خصوص کسانی که در ابتدای راه هستند بسیار مفید است و گفتنی است علی رغم اینکه رویکرد کتاب در حوزه مدیریت است اما خواندن آن برای دانشجویان و محققین همه ی رشته ها مفید است. این مجموعه، سه جلدی است که جلد اول آن به همت دانشگاه امام صادق علیه آلسلام چاپ شده است. دو جلد دیگر در دست تألیف است. در جلد اول به چهار بخش اصلی از چارچوب کتاب تحت عنوان بررسی منابع پژوهشی، شناخت موضوع و مسأله پژوهش، روش‌های شناسایی کلید واژه‌ها و همچنین عملگرها برای ترکیب بهینه واژگان پرداخته شده است.

فهرست مطالب کتاب


سخن ناشر

این کتاب از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام چاپ شده است. متن سخن ناشر را از لینک زیر مطالعه فرمایید:

متن کامل سخن ناشر

  پیشگفتار نویسندگان

در جلد اوّل این مجموعه، راهبردهای جست‌وجو بررسی می‌شود. این راهبردها، شامل شناسایی منابع پژوهشی مدیریت، جست‌وجوی پیشینه نظری، واژگان کلیدی و ترکیب واژگان پژوهشی است. این مجلد، چهار گام اساسی از الگوی علمی و کاربردی مذکور را معرفی، و این امکان را برای کاربران و پژوهشگران فراهم می‌کند تا از قابلیتهای متنوع وب در حوزه‌های مختلف علوم، استفاده و اطّلاعات مورد نیاز خویش را با بهترین کیفیت و در کمترین زمان دریافت کنند. همچنین به آنها کمک می‌کند تا از اطّلاعات جمع‌آوری شده در تدوین مقاله، کتاب، پایان‌نامه و اجرای طرحها به نحو مطلوب بهره ببرند و همواره اطّلاعات خویش را متناسب با تولید علم و شتاب فنآوری‌های تحت وب، به روز و راهبردهای علمی را در پژوهش‌های مدیریت آزمون کنند.

متن کامل پیشگفتار نویسندگان

فصل‌ اول: شناخت منابع پژوهشی مدیریت

در فصل اوّل، نحوه شناسایی منابع پژوهشی مدیریت در دانشگاه‌های معتبر و روش‌های بازیابی منابع و مآخذِ مرتبط با آنها، بررسی میشود. شناخت ناشران معتبر در حوزههای مختلف مدیریت، راه را برای استفاده بهینه از منابع موجود فراهم میکند. نحوه جست‌وجوی تمام متنِ منابع، از مطالب دیگر این فصل است.

صفحه اختصاصی فصل اول

فصل دوّم: جست‌وجوی پیشینه نظری، تجربی و روششناسانه پژوهش

این فصل راهنمایی برای تکمیل پیشینه تحقیقِ پژوهشهای مدیریت است. این فصل، راه‌های مختلف شناخت پیشینه بهینه و با کیفیت را بیان می‌کند.

صفحه اختصاصی فصل دوم

فصل سوّم: واژگان کلیدی پژوهش

در این فصل بیش از 30 روش برای جست‌وجو و دستیابی به واژگان کلیدی پژوهش معرفی می‌شود. گفتنی است که علیرغم نزدیکی موضوعات فصلهای دو و سه، به دلیل تفاوت کارکردی آنها، نهایتاً تصمیم بر آن شد تا این محتوا در قالب دو فصل مجزا تدوین شود؛ لذا امید می‌رود که پژوهشگران محترم، به رابطه تنگاتنگ فصول دوّم و سوّم کتاب، عنایت ویژه‌ای کنند.

صفحه اختصاصی فصل سوم

فصل چهارم: ترکیب و جست‌وجوی واژگان پژوهش

این فصل پس از دستورالعمل‌ها، عملگرهای بولی، اقترانی، توسعه‌دهنده‌ها و محدودگرهای جست‌وجو را توضیح می‌دهد که بهینه‌سازی نتایج جست‌وجو را به دنبال دارد.

سؤالات، موضوعات مورد بحث و تمرین‌ها، خلاصه و سایر مطالب مرتبط با این فصل را در صفحه زیر مطالعه فرمایید:

صفحه اختصاصی فصل چهارم

فصول چهارگانه فوق، راهبردهای جستوجو در پژوهشهای مدیریت را به تفصیل بیان میکند؛ اما پژوهشگران پس از شناخت راهبردها، به بانکهای اطّلاعاتی و ابزارهایی نیازمندند تا راهبردها را در آنها اجرا کنند که در جلد دوم بدان پرداخته خواهد شد.

نویسندگان، تلاش کرده‌اند که سیر محتوای فصول نیز بر اساس چارچوبی آموزشی تدوین شود؛ بدین صورت که در ابتدا، «ره‌آوردها و اهداف یادگیریِ» فصل در قالب چند عبارت کلی مطرح شده است، و آن گاه با طرح «سؤالات کلیدی»، شرح و شفافیت بیشتری مییابند. سپس، بدنه پژوهشی هر فصل، به تفصیل، اهداف مد نظر را تشریح می‌کنند. در نهایت هم، ضمن بیان «خلاصه» مباحث، فصول کتاب با بخش «تمرین‌های فصل» - جهت کسب اطمینانِ بیشتر از حصول عمق نظری و مهارتی مطلوب - ختم می‌شوند.

38 صفحه  اول کتاب را از آدرس زیر دانلود کنید:

فهرست مطالب و مقدمه کتاب  کاربرد اینترنت و رایانه در مدیریت

 و همچنین برای خرید آن به روش‌های زیر اقدام فرمایید:


برای اطلاع از خرید کتاب فوق، به روش‌های زیر اقدام فرمایید:

1- خرید از طریق فروشگاه اینترنتی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام به آدرس زیر:

فروشگاه اینترنتی دانشگاه امام صادق ع

2- خرید از طریق تماس با شماره 88094001 داخلی 528 آقای رحمانی یا آقای قاموس

3- خرید انبوه با تخفیف ویژه:

در اینصورت با ما تماس بگیرید با ایمیل

baniasad@chmail.ir