محسن حاجی حسنی

پس از انتشار خبر وقوع حادثه تلخ منا، همه منتظر رسیدن خبر های تکمیلی در این خصوص بودند. آری خبرهای تکمیلی از راه می رسید یکی تلخ تر و دردناک تر از دیگری. به آن ها هوا نرسید، آب نرسید، کمک نرسید. لحظه به لحظه بر تعداد مجروحان و جان باختگان اضافه می شد. کار به جایی رسیده بود که باید لیستی از اسامی مجروحان، لیستی از اسامی جان باختگان و لیستی هم از اسامی مفقودان منتشر می شد.

با نگاهی گذرا به لیست مفقودان، اسامی نام آشنایی را می‌شد در بینشان دید که یکی از آن ها نفر اول مسابقات قرائت مالزی بود یعنی محسن حاجی حسنی کارگر. طولی نکشید که یک جا به جایی رخ داد.نام او از لیست مفقودان خارج شد و به لیست جان باختگان اضافه شد. هنوز آن قدر زمان نگذشته که تلاوت زیبای او در مالزی از یادها برود هنوز تلاوت او در حضور رهبر انقلاب در یادمان هست اما این تنها مصیبت بزرگ این ماجرا نبود.

او یکی از چهره های قرآنی بود که در این حادثه به سوی معبود شتافت اکنون نه تنها کاروان قرآنی حج ما بلکه تمام مردم، اندوهگین و متأثر از کشته شدن صدها تن از هم وطنانمان در این ماجرا هستند.

حج و حرم امن الهی و سرزمین نزول قرآن چه مراعات نظیر زیبایی را با چهره های قرآنی جهان اسلام تشکیل داد.

اما در یادمان خواهد ماند، بی کفایتی حکومت جنایتکار آل سعود را که نه تنها به وظیفه خود در قبال حفظ جان ضیوف الرحمن عمل نکرد بلکه در همان زمان بمب های خود را بر سر مردم مظلوم و بی دفاع یمن می ریخت. تاریخ این ننگ و جنایت آل سعود را از خاطر نخواهد برد و قطعاً خداوند متعال سزاوارترین قضاوت را در دادگاه عدل الهی خواهد کرد.